de ce nu functioneaza dietele

De ce nu functioneaza dietele?

Principala recomandare a multor “experti” de a pierde in greutate, este in esenta aceeasi. Dieta hipocalorica cu continut scazut de grasimi. Totul se reduce la celebra formula: Variatia greutatii = consumul de calorii – consumul de calorii.

Dar, potrivit unor studii, 90-95% dintre persoanele care incearca sa piarda in greutate, nu reusesc. Un alt studiu arata ca, pana la doua treimi din cei care tin diete, castiga mai multa greutate decat atunci cand au inceput, si au concluzionat ca “exista putine dovezi ca dieta genereaza pierderi suficiente in greutate sau imbunatatiri ale sanatatii“.

Aceasta este realitatea: pierderea in greutate este o sarcina complicata pentru multi oameni. Unii aleg sa urmeze dietele fara carbohidrati, luand doar proteine animale, salate, produse lactate si bauturi racoritoare, usoare sau 0%.

Antrenorul nutritional si autorul cartii “Detox SEN”, Nuria Roura, explica faptul ca o dieta “trebuie sa fie o schimbare a stilului de viata si a unei alimentatii adaptate bioindividualitatii individului“. Potrivit expertului, “majoritatea regimurilor pe care oamenii le urmeaza nu sunt personalizate, nici nu iau in considerare daca persoana are un metabolism sau altul“.

In acelasi rand, acest studiu concluzioneaza ca limitarea pur si simplu a caloriilor este inadecvata din punct de vedere fiziologic pentru a pierde in greutate.

Adica, ideea de a manca totul, dupa o dieta echilibrata (presupun ca se refera la piramida teribila de nutritie oficiala) si controlul caloriilor a fost un esec. Cu totii cunoastem oameni care au reusit, dar ei sunt o minoritate clara (5-10% care, conform studiilor, o obtin).

In orice alt domeniu profesional, o metodologie care nu reuseste in 90-95% din cazuri ar fi etichetat drept frauda absoluta, dar se pare ca nutritia este acceptabila.

Deci este formula incorecta? Nu, nimeni nu discuta formula. Prima lege a termodinamicii este intotdeauna implinita, ceea ce au legile fizice. Problema este ca nu ne ofera informatii utile despre cum functioneaza cu adevarat corpul nostru.

diete

De ce nu functioneaza modelul curent?

Abordarea actuala a numararii caloriilor vede organismul ca un organism pasiv, ca un sistem inchis care consuma energie si in care poate sa actioneze in mod voluntar pe aceste fluxuri energetice, in principiu consumand sau cu activitate fizica.

Acest lucru deriva din notiunea larg raspandita de multe organisme “sanatoase” ca toate alimentele sunt bune, trebuie doar sa aveti grija la portii.

O schimbare a obiceiurilor este o schimbare a mintii

Daca observati, majoritatea actiunilor noastre zilnice sunt controlate de obiceiuri. Inconstientul nostru conduce majoritatea deciziilor noastre. Schimbarea si / sau imbunatatirea obiceiurilor alimentare va fac sa pierdeti in greutate, sa o pastrati si, de asemenea, sa invatati sa luptati cu gandul care va impiedica sa faceti acest lucru. Prin urmare, pe langa controlul greutatii, veti obtine, de asemenea, o crestere personala si o transformare in viata voastra.

Amintiti-va ca alegerea a ceea ce sa mancati este o decizie puternica care are repercusiuni in multe domenii ale vietii. O dieta restrictioneaza aceasta putere de decizie, nu va invata sa mancati, deoarece functioneaza doar la un nivel superficial unde schimbarea permanenta nu exista. De aceea, schimbarea unui obicei are mult mai multa putere decat sa urmati o dieta.

Daca sunteti in cautarea de a pierde in greutate si sa o mentineti, cea mai buna strategie este: schimbati-va obiceiurile alimentare.

De fapt, este dovedit ca, daca incorporati un obicei sanatos in rutina dvs., veti vedea rezultatele intr-un timp scurt, care va dura in timp. Un studiu publicat sustine acest fapt. Rezultatele studiului arata ca stilul de viata este asociat independent cu cresterea in greutate pe termen lung, incluzand consumul anumitor alimente si bauturi zaharoase, lipsa activitatii fizice, consumul de alcool, vizionarea televiziunii si fumatul.

Sa constatat ca cresterea medie in greutate pe termen lung este graduala, aproximativ 0,8 kg pe an, insa aceasta crestere modesta a greutatii, acumulata in timp, are implicatii pentru aparitia bolilor metabolice, cum ar fi diabetul, bolile cardiovasculare si, dimpotriva, schimbarile in stilul de viata, cum ar fi imbunatatirea dietei si a activitatii fizice, reprezinta diferente mari pentru a preveni cresterea in greutate.

diete

Rezumat

Care este strategia pentru a pierde in greutate? Schimbati-va stilul de viata si alegerile alimentare in mod permanent! Pentru mai multe informatii vizitati gurl.ro.

2 months ago

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *